أنت

في حياتي كلها أتوقع أن تكوني بذرة الضوء التي لا أدري كيف تنمو بداخلي لتنير اليوم، لكن أثرك أعجز ـ لازلت ـ عن التعبير عنه **** ، ولكنكِ تفرحين، وها أسنـانك تظهر .. ف تبتسمين :) وتطلع الشمس، هذه المرة ليس عنِّي بل عن جميل مرورك كلما حدث ... أمــــــــانـــــة عليكو أي حد يعدِّي هنا يترك تعليقًا .. ليستمر النور :)

الاثنين، 26 فبراير 2007

المدونين هياكلوااا وشي !!!

ماهو مش ممكن يا عالم ، ومش معقووولة يا قوم ، يوم من عمري ، هوا اليوم اللي أقابلهم فيه !!، وبعدين تنهال ، وتنثااااال قصائد المدح ، وإبراهيم بيه قاااعد ، ولا على باله !!! ، طبعًا أنا ما سبتووووش ، قلت له ، لازم تقعد معايا ، ونكتب كلمتين حلوين ف حق الناس الحلوة اللي قابلتها ، والقعدة الحلوة اللي قعدتها معاهم ، قام لوى لي بوووزوووو ، وقال ، ولا حلوة ، ولا حاجة !!! ، عادي يعني !!!
.
بـــس على مين ؟؟؟ ، مسكتهولكم وهوا نازل من الشغل انهاردة الصبح ، إنتا يا أخينا مش كان مودك زي الزفت يوم الجمعة ، طب بالله عليك كده لما رحت ، ولاقيت الناس دي مش ضحكت ، وهرجت وفرفشت ، بص لي بنظرة الخائف الوجل ( هوا كان وجل فعلاً ) ، وقال لي : كفاية الواد محمد راشد ، إديته بالمسـطـرة ، اسمه الباشمهندس محمد يا وله !! ، قال لي طب ما تزقش ، واتسرسب ف الكلااااااااام :
كنت اتأخرت عليهم حبـة ، بسببي ، ما انتا عارف نزلتني متأخر شوية ، قلت يعني الدنيا هتطير ، ولو طارت ، ماهي بايظة بايظـة !!! . . . افتكر إني ميلت ع الواد إلاري وتساءلت ، إنما الواحد يكتب عن لقاء زي ده إزاي ؟!!! ، أنا مابعرفش أكتب عن حاجة كده !!!
ولا أعرف أقول لكم إن الناس دي حلوة ، وقعدتها أحلى ، ولا إنهم ناس مايتعوضوش ، ولا إني بجد نسيت كل حاجة وأنا معاهم ، وقعدنا نتكلم ف كل حاجة ! . . . .
ياااااااااه ، ده أنا كتبت أهه ، لأ ده أنا اللي كتبت ، مش أنا !!! ، أنا بطلت أكتب ، لكن أنا بكتب دلقوتي ، لأني بصراحة ، وبعد طلب العقيد أيمن ، الرسمي ، بقى شكلي وحـش قوووي قدام جمهور المدونين ، وأخاف المدونين ياكلوا وشي !!!!
ممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
يعني عادي ، لمزيد من التفاصيل يرجى مراجعة المواضيع التـالية ( وكلها ف المقرر ) :
وهذا صديقكم المدون الجااامــد جدًا ، والمصور ، وأشياء أخرى أحمد بيه الحداد و مدونات برضه ف البورصه
فيه ناس بقلا حبت تغير ، عشان ما تبقاش تقليدية ، فأرسلت لنا تقول إن بكرة أكيد أحلى !!! ياااريت يا سيـادة العقيد أيمن :)
الغريبة يا جماعة إن طلع معانا مدونين كانوا عايشين ف الجزء الآخر من القارة المتجمدة الشمالية ، ولا مش عارف ، كان بيتمشى ف زنجبار ، ولمـا راح ذلك اللقاء اعتبر نفسه كده خلاااااص ، شاف مـــصـــر ، أيوة ، هذا ما قاله مراسلنــا الذي (مش فاهم حاجة ـ بشهادته ــ لأنه بيستعيد التفكير ف الحاجات اللي حضراتكم فاكرينها مسلمات ) إيلاري قال إنه شـــاف مصــــر !!!
طبعًا الفنان الجميل متفاءل بينا بزيادة ، ومتخيل إنننا ربيع ، وإن اللقاء كان لقاء الخريف والربيع ، رغم إني شايفه كان لقاء خريفين !! ، ما علينا هذا رأي الأستاذ حسني لقاء القلوب قبل الأشخاص !!!
أستاذنا كلنا ( طبعًا ) أحمد شقير شاف إن البورصة بقت لينا ، فكتب يقول ( بورصة المدونين )
بشوي برضه من الناس اللي شافت إن بذلك ممكن يكون >>> فيـه أمـــــل !! ، وعمرو اعتبره يوم مع أحسـن نــاس !!! وسيد بيه الصقووور اعتبره زي حليم ( يوم من عمري !!) ، كما أشار محمد عادل الذي يعتبر مصر هيا أمـــه إلى أن فيه (مدونيين )
والباااشدكتور أســـامـة بيه ، قال للناس كلها إننا ( في قهوة البورصة تقابلنــا ) !!! ( لا يا شيخ !!)
ده غير إن الأستـاذة ياسمين اعتبرته ( لقاء المفاجــآت ) ..
وامتنعت المدعوة سمراء النيل عن التصريح بأي شيء لوكالات الأنباء ، مما يؤكـد إنها >>>>>
مـــــــــــــــش معااااااااهم !!!!! :)

هناك 19 تعليقًا:

إبـراهيم ... يقول...

آآآآآهـ يااا لؤمــا ، داااخلين تقولوا إنكم إنتو كمان تشرفتم بمعرفتي ؟!!! ، وإنه كان (فعلاً) يوم حلو !!! ، لأ ده كطان يوم حلو ( حقيقي ) !! ..

ـــــــــــــــ

ولا داخلين تقولوا وإيه يعني ؟؟؟
. . . . .


ولا داخلين تتمنوا إنكوا تاخدوا مكان للقاء الجااااي ؟؟؟؟


عمومًا (أنا) مراقبكم


ومش هاسيبكم ، حتى لو معايا
والتعليق ده مخصوووص لمحمد بيه (فورزن) ، لأنه ببساطـــة :

لو انتا ماعلقتش على نفسـك ، مين هيعلق عليك :)

وعلى رأي المثل : قولله يا محمود ، ومحمود ولا يقول ولا يعيد !!

ــــــــــــــــــــــ
شكرًا لكل من ساهم وعاون وشارك في هذا اليوم
ونشكر السيد الرئيس ، ونجله ، وحرمه
و ............بـــــس


لا للتمديد ، لا للتوريث

daktara يقول...

والله انا كل لما اقرأ عن المقابله
اندم اني ماكنتش موجود
بصراحة انتم محظوظين علي اللقاء
لكن هتتعوض ان شاء الله
سعيد بزيارتي وزيارتك وان كانت اول مره لينا

daktara يقول...

انا كمان بشكر
السيد الرئيس ، ونجله ، وحرمه
و ............بـــــس
علي سماحهم لنا بالجلوس

-_- يقول...

الناس كلها شكرت فيك و دي حاجة تخلي المدونين يحترموك قبل ما يشوفوك

متغيرة شوية يقول...

ولد يا ابراهيم ، مقلتليش ليه انك رايح؟؟

والله كنت هاجي معاك يا راجل..

micheal يقول...

ابراهيم
سبقتوني كلكم في البوست يا أستاذ بس مش مشكلة ..واضح أني و سمرا حمكون أخر ناس عملينه..بص سا أستاذ دة عنوان مدونتي اللي استقريت عليها و حكتب فيها علي طول
http:// strugglingmichealitoo.blogspot.com
تحياتي لك

raspoutine يقول...

هوا ده الشغل
انا احب الضبط والربط واطاعه الجندى ااقصد المدون للاوامر العسكريه البوستيه
وفعلا انت اتكلمت عن اللقاء بشىء من خفه الدم
بس انا مش عارف مين اللى كتب انت ولا انت

؟؟؟


على العموم تعالى عندى عشان تشوف الراجل اللى مات على القهوة وهوا بيحلم
وقولى رأيك

زحل الفلكي يقول...

انت بتقول انك مرقبنا

ياترى ده انت واللا انت اللي مكانش بيكتب ؟؟؟

مش عارف
بس بوست جامد وطريقة حلوة اوي في الكتابة بجد
الواحد مش في القاهره بس عزائي الوحيد اني لما باجي القاهره ممكن نعمل دعوى وتجمع

وفعلا اللقاءات دي بتكون جميلة اوي

islam yusuf يقول...

ياه
مش قادر اقول حاجه تانيه
غير انك انسان جميل

إبـراهيم ... يقول...

دكترة ، وشارم ، ومتغيرة ، ومايكل ، وأيمن ، ونوفا ، و إسلام ......



أنا هيرد عليكم بكـرة إن شاااء الله


مع تحياتي أنا دلوقتي

آآآه، كنت حابب أقول لسلمى : ياسلااااام ، طيب يا ستي ، عمومًا المية تكدب الغطااااس ، ولشارم ، تسلم يا جميـــــل، وللدكترة منتظرينــــك


، وإســـلام ، أنا محتاج فنجانين شاي ، مش واحد بـــس ، وياريت بعديهم كابتشينو، ومعاهم بقسماط ، ولا بسكوت نواعم ، وياسلام بقى لو كان الصبح ف المكتب ، ويااااااه حقيقي لو اثنين فول بالمرة ، بقول لك إيه ، ما تيجي معانا ، وخلااااااص . ....................

أما نوفا فإن شاااء الله يجمعنا لقاء قريب ،

The Alien يقول...

كويس إنك عرفت تسيطر عليك وتجبره علي الكتابه
لحقت نفسك عشان فعلا كانوا هياكلوا وشك

مبسوط بمعرفتك
وشكرا علي الدعوة لحفلة فيروز
أنا فعلا إستمتعت بيها

أتمني أشوفك قريب
وسلملي عليك كتير
تحياتي

أخف دم يقول...

أينعم أنا مكنتش معاكم بس اعمل أى واجب رجالة يا عم وحط اسمى حتى من باب كان نفسنا يبقى معانا .. أى حاجة يعنى.
ههههههههههههه
عموما ربنا يجمعنا على خير ان شاء الله.

smraa alnil يقول...

انا مش امتعنت حضرتك انا كتبت اد كدة عن كل اللي قابلتهم

المهم بجد كان يوم تحفة وانت عارف راي فيك اصلا من قبلها ولو مش عارفة اسال ابراهيم وهو يوقلك

اشرف
انت علي طول كدة حاشر نفسك في اي حاجة

هههههههههههههه ريح بقي

ولما انت رايح لحفلة فيروز مش قلتلي ليه يا ابراهيم مانت علي طول بتاكل دماغي بلقاءات دي
دي رسالة بنص جنيه يا راجل
يا ساتر عليك

Shaimaa Zaher يقول...

إزيك يا إبراهيم..أنا بس كنت عايزة أقولك إني اشتريت مجموعة "عندما يتمرد الصدى" من معرض الكتب في جامعة القاهرة إنهاردة..ألف مبروك لكم:)

ومعذرة لأن ده ما لوش علاقة بالبوست

سلام

Shaimaa Zaher يقول...

إزيك يا إبراهيم..أنا بس كنت عايزة أقولك إني اشتريت مجموعة "عندما يتمرد الصدى" من معرض الكتب في جامعة القاهرة إنهاردة..ألف مبروك لكم:)

ومعذرة لأن ده ما لوش علاقة بالبوست

سلام

Shaimaa Zaher يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
The Eagles يقول...

يا اهلا
ازيك عامل ايه
لا انا بقى داخل اقول اللقاء كان حلو وجامد كمان
وان شاء الله يتكرر والمرة لجاية تكون اصدرت الكتاب التانى ويكون معاك نسخ لينا كلنا
ما تنساش
هههههههههههه


والسلام..........

saso يقول...

:)
طبعا انا اخدت اللينكات ورحت اشوف
وفي الاخر نسيت انا جبتهم من فين
وفيييين لما افتكرت وجيت تاني

بس نسيت انا كنت هاقول ايه
ماعلينا

غير معرف يقول...

الله يسامحك يا ابراهيم!
أول مرة اقرا ليك معاك مع بعض !
ايه الدوشة واللخبطة دي يا اخي ؟
بس بجد أسلوبك ظيف جداً

بس يجيب الحَوَل للواحد
لازم يبقى حاطط عينيه ف وسط راسه عشان يعرف بتتكلم على مين
يعني عنك ولا عن أنت؟

!!!!

Ratings by outbrain