أنت

في حياتي كلها أتوقع أن تكوني بذرة الضوء التي لا أدري كيف تنمو بداخلي لتنير اليوم، لكن أثرك أعجز ـ لازلت ـ عن التعبير عنه **** ، ولكنكِ تفرحين، وها أسنـانك تظهر .. ف تبتسمين :) وتطلع الشمس، هذه المرة ليس عنِّي بل عن جميل مرورك كلما حدث ... أمــــــــانـــــة عليكو أي حد يعدِّي هنا يترك تعليقًا .. ليستمر النور :)

الاثنين، 15 يناير 2007

أنا لما حبيبتي ..هتــكبــــر


حــصــريًا ، ولأول مـرة على المدونـــات كليب ( أنا لما حبيبتي هتكبر ) الذي يغنيه أحمد حلمي ف فيلم ( مطب صناعي ) الذي لم أره بعد ، أنا قلت أعمل إيه ، أعمل إيه ، أعمل إيه ...!!!!!؟؟؟؟ ، أولاً : قعدت معايا ، و اتفقنــــا على تجميع هذه الصور من الكليب ، وبعدين لقيتني بقول لي ، فكـرة ما تنزل كلمات الأغنيـــة ، اللي كاتبها الكارثة ( مدح) أيمن بهجت قمر ، وبعدين لقيتني بقول لي : طب إيه ريي ، أرفع الكليب كمااااان ع النت ، وأهو حسنة قليلة تمنع بلاااااااوي بالهبل !!
والله عســــــل :)

طبعًا أنا عارف إني عارف إني رافع الكليب من فترة ، فقلت لي طب ما انتا عارف إني رافعه من فترة ، مش ذكاوة يعني ، قلت لي خلااااص ، حلو البوست ده ، ومميز ، كانت فكرتني بيه ( ماتيجو نلعب ) بس واااضح إنها تراااجعت ، كانت امبارح منزلة أغنية أطفالي !!! أطفااالي قوووووووي ، ما علينا !

يقول الشاعر الغضنفر :

أنا لما حبيبتي هتكبر ، و النعمة لتاكل الجو
في جمــال كده ، الله أكبر !!، يدووبك أبربش تحلو !
دي ف كفـة و البنات ف كفـة ، اتولدت بسبوسة ف اللفة
يومها كام بيبي ف المستشفى ، وقعوا ف بعض أما شافوها ف التو *

ألف : أنا آه بحبك ، وبه : بموت أنا ف عيونـك دول
الشين شقاوتـك ، الغين : غلاوتـك ، بيهم بقيت مشغول
طمطم ..
يووه ما كنتش أتصور
طمطم
يا سبحااااان من صور
طـمطم ..فيه قمر كده منور
فيه رقـــة كــده معقوووول ؟؟
!!

عااايزاااني جنبك آآجي لك أكسر الدــنيــا ، لو ف الهنــد
عااايزاااني عــــيــــل ، أنا أعيل منـك ، أوكيه ، نقضيـها عند
طمطم .. فيكي شيء مخليني
طـمطم .. راااضي أضحي بسنيني
طـمطـم .. يا أعــز من عيني ، معزة ولد الولد
دي ف كفـة و البنات ف كفـة ، اتولدت بسبوسة ف اللفة
يومها كام بيبي ف المستشفى ، وقعوا ف بعض أما شافوها ف التو


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طبعًا ـ كما هو واضح ـ كلمات جميلة ، وأغنية لزيييزة . . . ( بالزاي) و الكليب قطعًا أظرف وألطف ( وعلي ومحمد و حسين) ، طيب ننزلو الكليب إزاي يا عمو ، أنا آآآـــسف إني أقول للناس الـغير دي إس إليين ، إن مساحته كبييييييرة ( 50 ميجا بـــس ) ، ولكن بإمكانكم أن تشاعدوه على هذا الرابط ، أو تحميـله إن شئتم أنا لما حبيبتي هتكبر .... فيـديـو ( على موقع فور شيرد ، وابقوا قولوا لو مانزلش ) / صوت ( طبعًا كليك يمين ، و حفظ الملف باسم ، أو سيف تارجت آآآز ) : بالصوت كماااااااان ، عشاان اللي يفوته ينزلها صوت و صورة ، ينزلها صوت بــــس ، و دعواااتـكم

هناك 8 تعليقات:

إبـراهيم ... يقول...

حلوووو قووووي طبع(ن) ، عجبتني جدًا ، هوا شكل محدش هيعدي كثيير ، بس مش مهم ، المهم إني عملت ده ....
البت دي عسوووولة قوووي ، كنت عاوز أحط تعليقات تحت كل صورة حاططها !!!


ياللا مش مشكلة ، أبقى أحطها بعدين . . .

إبـراهيم ... يقول...

على الصورة الأولى

............................

على الصورة الثانية ..
....................

على الصورة الثالثة :

.....................

Heba Al_Menshawy يقول...

هههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههه
رادد على نفسك
كفاية ان نفسك ترد وتقول انه عجب نفسك
طيب يا نفسك معلقتش ليه على الصور؟؟؟

على فكرة الفيلم كمان جميل جدااا .. يعني كعادة احمد حلمي في افلامه بس البنت سكرة فعلا هي بطلة الفيلم

Noony يقول...

Well done :)
أكتر حاجة عجبتني كلمات الأغنية لأني بعاني مني (مش من نفسي) إني مش بعرف أفصص كلمات الأغاني...فين تعليقك على الصور صحيح؟
فعلاً تحفة
Keep it up ;)

إبـراهيم ... يقول...

حمد لله على سلااامااااتـــك يا هبة ّ!!! أنا وأنا افتقدناكي الفترة اللي فاتت ، أهلاً و مرحبًا بيكي ....



ما تبقييييييييش تعوووووقي علينـــا

الرد على الصور متروك ليكم

جمهوري العظيظ

أي خدعــــة

يعني أنا أكتب الأغنية
وأنزل الصور
و أرفع الكليب
وأدلكم على الأغنية


وكمااااااااان أعلق ع الصور ، نااااقـــص تقولوا لي أعمل مدونة ليا كمان ؟!!!


على العمومًا

ما تغيبيييش

غير معرف يقول...

يااااااه يا إبراهيم
كنت هاموت و أفهم الأغنية دى
أجيبها يمين شمال ولا عارفه تيجى معايا
بس طلعت جامدة أوى..
تسلم إيدك يا أبو الفنايدم
جمع فندم يعنى
.
.
ريناد

remaliza يقول...

هههههههه
والله عثل
الاغنيه عثل وتعليقك على تفسك عثل برضو
بس الحقيقه بحس انهم بيقلدو انور وجدى وفيروز وانا بصراحه بحب فيروز اوى هى وانور وجدى بس
يللا مش مشكله نحبهم هما كمان لانهم بيفكرونى بيهم
وانا طبعا بحب اغانى الاطفال
شكرا ياابراهيم

saso يقول...

:)
مبحبش احمد حلمي خاااااااالص
عارف لما يبقي في ناس مهما عملوا انت مش متقبل ..انا معاة كده سبحان الله من ساعة السلم والتعبان
muteوانا باعمل
لما يطلعلي في مشهد


ابراهيم..مين تيجوا نلعب ده؟

Ratings by outbrain